Actueel

In het vervolg op de Zweedse arthousehit 'As it is in heaven' zien we de bewoners van het drop Ljusàker weer terug na de dood van hun dirigent Daniël Daréus. Het koor is nog altijd een hechte groep. Lena treurt nog altijd om het verlies van haar geliefde Daniël, maar gaat moedig verder, al is het maar vanwege hun pasgeboren zoon Jakob. Vol passie stort ze zich op haar nieuwe taak als dirigent in de hoop dat hemelse muziek verbindt.

Datum: donderdag 14 december 2017
Aanvang: 19.30 uur
Kosten: vrijwillige bijdrage

Duik in de speelse wereld van Joan Miró, met zijn onrealistische vormen, felle kleuren en lijnen die doen denken aan kindertekeningen.
Door middel van deze vormen en kleuren probert Miró terug te gaan naar de oorsprong.
Tekenervaring is niet nodig.

Begeleiding: Ans Verhagen-Kerp
Datum: zaterdag 9 december 2017
Tijd: 10.00-17.00 uur
Kosten: € 50,00
maximaal aantal deelnemers: 8

Een dag bij de Zusters Dominicanessen in Venlo. Een dag in het teken van Kerstmis. We kijken naar het geboorteverhaal van Jezus in het Lukas evangelie. Er wordt meerdere malen door de tekst gelezen met gespreksuitwisseling.

Begeleiding: Jo Beckers
Datum: zaterdag 9 december 2017
Tijd: 10.00-16.30 uur
Kosten: € 15,00 (zelf lunchpakket meenemen)
Plaats: Klooster Albertushof, Hakkesstraat 26, Venlo
Maximaal 12 deelnemers

Het Stiltekamerprogramma van stichting ’t Groenewold is een handreiking van korte cursussen op het vlak van bewustwording, (spirituele) ontwikkeling of een leerhuis in religieuze traditie.

Elke jaargang zoeken we naar elementen die deze weg van persoonlijk leren ondersteunen. Sommige elementen in het aanbod treft u al geruime tijd aan. Dit betreft dan groepen van deelnemers waarvoor zulke wegen inmiddels een vast bestanddeel van hun leven vormen. Voor anderen willen we graag een plaats zijn waar met zo’n zoektocht een begin wordt gemaakt en zich langzaam een weg vormt. Daarom treft u in dit programma naast het vertrouwde aanbod ook weer nieuwe cursussen aan.

U kunt de brochure van ons Stiltekamer Programma hier downloaden.

U kunt zich online aanmelden. Klik hier.

Samen eten, elkaar ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan aan de keukentafel. Laat u verrassen door de geuren, kleuren en smaken van maaltijden uit diverse landen.

Datum: dinsdag 12 december 2017
Aanvang: 18.00 uur