Selecteer een pagina

Stichting 't Groenewold

Lees hier het laatste nieuws

en onze nieuwsbrieven

Dag van de armoede: 17 oktober 2021

Aandacht voor Internationale Dag van de Armoede in Venlo

omkijken is elkaar zien

Wereldwijd groeit de kloof tussen arm en rijk. Al jaren hebben wereldwijd landen met structurele en uiteenlopende vormen van armoede te maken. Ook voor het westen geldt dit. Van financiële achterstand tot vormen van geestelijke armoede. (Inter-)Nationaal wordt daar aandacht voor gevraagd. Ook Limburgse organisaties en initiatieven verdeeld over de provincie staan jaarlijks speciaal stil rondom deze uiteenlopende vormen van armoede. Venlo doet daar aan mee en wel op de internationale dag van de armoede, dit jaar op

zondag 17 oktober a.s.
van 11.00 tot 14.00 uur
Begijnengang 17, Venlo

Komt dat dus zien! Want plaatselijke groepen en initiatieven focussen met laagdrempelige activiteiten op dit thema. Denk daarbij aan soep koken en uitdelen door het Leger des Heils, de huiskamer van ’t Groenewold is speciaal open, de Cliëntenraad Sociale dienst Venlo geeft adviezen op een extra spreekuur, er zijn hapjes die door café Stek worden aangeboden, o.l.v. Bindkracht Venlo kan een armoedespel worden gespeeld en er is een voorstelling over een tovenaar voor jong en oud. Idee daarachter is vooral dingen te doen die men altijd al doet, maar die op de 17e oktober wat worden uitvergroot en onder de aandacht worden gebracht.

Organisatie is in handen van ’t Groenewold / Jongerenkerk in Venlo. Zij hebben een aantal mensen/initiatieven gevraagd om de handen uit de mouwen te steken.

Contact via:
Secretariaat Groenewold
Begijnengang 17
5911 JL Venlo
info@stichtinggroenewold.nl

Stiltekamer programma 2021-2022 uit

Met veel genoegen presenteren wij u  onze vernieuwde programmafolder voor het nieuwe seizoen 2021-2022.

Hiermee wil ’t Groenewold in samenwerking met o.a. de Protestantse Gemeente Venlo en omstreken een programma bieden dat mensen wil verbinden en hen wil begeleiden om hun eigen weg in het leven te gaan.

Het programma wordt aangeboden vanuit een oriëntatie die wortelt in de joodse en christelijke traditie, gericht op ontmoeting met jezelf, met elkaar en met andere religieuze wijsheid tradities. Op uiteenlopende manier hebben de verschillende onderdelen aandacht voor:

• Lichaamsbewustwording
  • Creativiteitsbevordering
  • Zingevingsvragen
  • Spirituele ontwikkeling.

Wij heten u van harte welkom op een van onze bijeenkomsten en wensen u veel inspiratie toe.

U kunt zich uiterlijk één week voor aanvang van een cursus aanmelden via ons secretariaat.

Nieuwsbron nr 60

Lees hier onze nieuwsbron vol met nuttige informatie over onze Stichting.

Bestuur en Staf van ‘t Groenewold danken u hartelijk voor uw inzet en ondersteuning en wensen u een gezegend Kerstfeest en alle goeds voor 2021.

Nieuwsbrieven

Klik om te lezen/downloaden

September 2021

Juni 2021

April 2021

Maart 2021

Februari 2021

Regelmatig brengen we een nieuwsbrief uit.
Wilt u deze ook automatisch per email ontvangen, geef ons dan uw emailadres door. Stuur uw emailadres aan ons via info@stichtinggroenewold.nl

Onze contactgegevens

Bij ons secretariaat kunt u terecht voor informatie, afspraken, reserveringen en het aanmelden van cursussen

Begijnengang 17