Selecteer een pagina

Stichting 't Groenewold

Lees hier het laatste nieuws

en onze nieuwsbrieven

Armoede- en werkconferentie Bindkracht 24 mei 2022

Bindkracht Venlo in samenwerking met Ons Venlo-Oost organiseert op 24 mei een volgende werkconferentie rondom het ThemaTheater “Zelf Sjöldj”.

De conferentie wordt gehouden in VVV-Fancafé Beej Jan. Adres: Kalendenkerkerweg 182 Venlo.

Programma:
13.00 uur Inloop
Ontvangst met koffie en thee

13.30 uur Start programma
Opening door dagvoorzitter Bep Holla

13.45 uur ThemaTheater Zelf Sjöldj
14.30 uur Pauze
15.00 uur Gesprekgroepen
16.00 uur Afstemming vervolgaanbod
16.15 uur Afsluiting
Informeel samenzijn (tot 17.00 u.)

Tentoonstelling Weefkracht 3-8 mei 2022

Weefkracht is een community art project dat tot stand is gekomen in het
Vastenavondkamp. De wijk Vastenavondkamp in Blerick is divers en veelkleurig. Van bewoners van het eerste uur tot aan nieuwkomers die er hun weg nog moeten vinden. Van rustige buurten tot aan knooppunten waar altijd alles in beweging is. De laatste jaren komt het Vastenavondkamp vaak negatief en vrij eenzijdig in
het nieuws. In reactie daarop probeert deze groep bewoners meer aandacht te vestigen op de positieve kant van deze wijk, met als motto: van kwetsbaarheid naar kracht.

Met de expositie Weefkracht wil het museum laten zien wat er leeft in een
omringende wijk en hoe de bewoners door middel van creativiteit zorgen voor
verbinding. Een dergelijk project draagt bij aan het worden van een museum waar
iedereen zich welkom voelt.

Dag van de armoede: 17 oktober 2021

Aandacht voor Internationale Dag van de Armoede in Venlo

omkijken is elkaar zien

Wereldwijd groeit de kloof tussen arm en rijk. Al jaren hebben wereldwijd landen met structurele en uiteenlopende vormen van armoede te maken. Ook voor het westen geldt dit. Van financiële achterstand tot vormen van geestelijke armoede. (Inter-)Nationaal wordt daar aandacht voor gevraagd. Ook Limburgse organisaties en initiatieven verdeeld over de provincie staan jaarlijks speciaal stil rondom deze uiteenlopende vormen van armoede. Venlo doet daar aan mee en wel op de internationale dag van de armoede, dit jaar op

zondag 17 oktober a.s.
van 11.00 tot 14.00 uur
Begijnengang 17, Venlo

Komt dat dus zien! Want plaatselijke groepen en initiatieven focussen met laagdrempelige activiteiten op dit thema. Denk daarbij aan soep koken en uitdelen door het Leger des Heils, de huiskamer van ’t Groenewold is speciaal open, de Cliëntenraad Sociale dienst Venlo geeft adviezen op een extra spreekuur, er zijn hapjes die door café Stek worden aangeboden, o.l.v. Bindkracht Venlo kan een armoedespel worden gespeeld en er is een voorstelling over een tovenaar voor jong en oud. Idee daarachter is vooral dingen te doen die men altijd al doet, maar die op de 17e oktober wat worden uitvergroot en onder de aandacht worden gebracht.

Organisatie is in handen van ’t Groenewold / Jongerenkerk in Venlo. Zij hebben een aantal mensen/initiatieven gevraagd om de handen uit de mouwen te steken.

Contact via:
Secretariaat Groenewold
Begijnengang 17
5911 JL Venlo
info@stichtinggroenewold.nl

Nieuwsbrieven

Klik om te lezen/downloaden

Februari 2022

November 2021

Oktober 2021

September 2021

Juni 2021

Regelmatig brengen we een nieuwsbrief uit.
Wilt u deze ook automatisch per email ontvangen, geef ons dan uw emailadres door. Stuur uw emailadres aan ons via info@stichtinggroenewold.nl

Onze contactgegevens

Bij ons secretariaat kunt u terecht voor informatie, afspraken, reserveringen en het aanmelden van cursussen

Begijnengang 17